شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۵۲:۴۶

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع بنادر مطرح‌کرد
لزوم ارتقاء شاخص‌های HSE بنادر کشور به سطح استانداردهای بین‌المللی

باشگاه خبری فراساحل: عضو هیئت عامل و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی خواستار ارتقاء شاخص‌های HSE بنادر کشور ایران با توجه به استانداردهای بین‌المللی شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل  و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، منصور آرامی در آئین اختتامیه بیستمین نشست سالیانه مسئولان و کارشناسان بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست و آتش‌نشانی سازمان بنادر و دریانوردی  اظهار داشت: برگزاری چنین نشست‌هایی نشانگر اهمیت موضوع HSE و همچنین مباحث آتش‌نشانی در حوزه بنادر با توجه به حساسیت‌‌‌های این مراکز استراتژیک است.

وی بیان‌داشت: در بنادر و بخش‌های مختلف صنعتی و اقتصادی، توجه به HSE به عنوان اساس و زیربنای فعالیت‌هاست، بهره‌وری کار را افزایش می‌دهد و سرمایه‌گذاری در این بخش پیامدهای مثبتی را به دنبال دارد. معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی کشور تصریح‌کرد: در مجموعه فعالیت‌های بندری و دریایی امکان رخ دادن اتفاقات زیادی وجود دارد که بر همین اساس، باید نگاهی ویژه به مسئله ایمنی صورت گیرد، هر چند که دستور العمل‌های مدونی نیز در این رابطه وجود دارد. آرامی بیا‌ن‌کرد: این نکته که شاخص‌های HSE جزئی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد در سازمان بنادر و دریانوردی محسوب می‌شود، نشانگر توجه به این موضوع در بعد مدیریت کلان سازمان است.

وی اضافه‌کرد: ارتقاء این بخش در ساختار، نیروی انسانی و فرآیندها و شیوه‌ها در دستور کار قرارگرفته است تا در فعالیت‌های بندری پیشبرد داشته باشیم. عضو هیأت عامل و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی خواستار ارتقاء شاخص‌‌‌هایHSE  بنادر کشور ایران با توجه به استانداردهای بین‌المللی شد. این مقام مسئول ضمن اشاره به برنامه‌های حوزه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع در سطح ستاد سازمان مرکزی گفت: با برگزاری جلسات مشترک با حوزه‌های دریایی و بندری در تلاش هستیم تا هم‌افزایی بیشتری ایجاد کنیم، همچنین تلاش می‌کنیم تا بخشی از کمبودهای بنادر به ویژه در حوزه آتش‌نشانی تا پایان سال جاری نیز مرتفع شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با بهره‌گیری از اقدامات پیشگیرانه، شاهد کاهش بروز حوادث در بنادر کشور باشیم. در پایان این مراسم و با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی، از بندر امیرآباد در زمینه کسب رتبه برتر ارزیابی عملکرد مراکز HSE و کسب بالاترین میزان رشد مثبت عملکرد در سال 94 و همچنین بنادر آبادان و شهید باهنر نیز در زمینه کسب رتبه برتر ارزیابی عملکرد واحد طب کار در سال 94 تجلیل بعمل آمد. در بخش جمع‌بندی این نشست سه روزه، بیانیه پایانی نشست سالیانه مسئولان و کارشناسان بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست و آتش‌نشانی سازمان بنادر و دریانوردی نیز تنظیم و قرائت شد.



  کد خبر : 2987
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :